تزریق بوتاکس: روش ،عوارض و قیمت

botox injec

تزریق بوتاکس یک روش جوانسازی پوست مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای صاف کردن خطوط اخم بین ابروها استفاده می شود. علاوه بر این از تزریق بوتاکس برای درمان سایر چین و چروک صورت نیز می توان استفاده کرد. ماده بوتاکس یک صاف کننده موقت خطوط برجسته صورت (که به آنها خطوط اخم نیز گفته می شود) است که بین ابروها تشکیل می شود و می توان با استفاده از بوتاکس پیشانی ظاهر شما را ازخسته، ناراحت یا عصبانی بودن جدا کرد. به هر حال، اغلب از بوتاکس صورت تایید نشده برای رفع خطوط افقی پیشانی، خطوط پا کلاغی، لاغر شدن بعد از زایمان، خطوط ماریونت در گوشه های دهان، درمان لبخند لثه ای ، خطوط ایجاد شده بر روی لب های افرادی سیگاری و درمان افتادگی ابرو نیز استفاده می شود. با تقبل هزینه بوتاکس و بوتاکس صورت میتوانید زیبایی از دست رفته ی صورت خود را برگردانید.

روش درمانی بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس به این صورت است که با تقبل هزینه بوتاکس صورت ، تزریق بوتاکس نیازمند استفاده از هیچ نوع داروی بی حسی نیست. در این حالت یک مقدار کم از این پروتئین رقیق شده به عضلات آسیب دیده صورت با استفاده از سوزن های بسیار ریز تزریق می شود تا به این ترتیب بتوان ناراحتی بیمار را حداقل و دقت نتایج درمان را حداکثر کرد. بوتاکس لب و صورت در مجموع فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد. تزریق بوتاکس در صورتی که توسط افراد متخصص انجام شود، کاملاً بی خطر است. به هر حال، هنگام استفاده از این روش احتمال مشاهده برخی عوارض بوتاکس دور چشم کوتاه مدت مثل سردرد، علائم شبیه سرما خوردگی، افتادگی پلک، حالت تهوع و سایر علائم مانند آن وجود دارد که همه این عوارض تزریق بوتاکس معمولاً موقت هستند و بدون نیاز به درمان خاص به تدریج بر طرف می شوند.مطلع شدن از عوارض تزریق انواع بوتاکس تقلبی که سازمان غذا و دارو FDA آنها را تایید نمی‌کند، بسیار مهم است.

تزریق بوتاکس به رفع خط بین دو ابرو و کاهش و محو شدن چین و چروک هایی کمک می کند که معمولاً بر روی نواحی مختلف پوست صورت ایجاد می شوند. بنابراین استفاده از این روش می تواند به رفع خطوط و علائم پیری روی صورت که معمولاً در سنین میان سالی دیده می شود، کمک کند

بوتاکس چگونه کار می کند؟

روش درمانی بوتاکس با فلج کردن کوتاه مدت عضلات صورت یا مسدود کردن حرکت سیگنال ها در عصب های خاص کار می کند. محصولات بوتاکس می تواند به عضلات شما کمک کند که صاف به نظر برسند و از انقباض یا ایجاد گرفتگی در آنها جلوگیری می نماید. به این ترتیب، چین و چروک ایجاد شده بر روی صورت شما آزاد شده و در درمان چین و چروک صورت در طول چند روز انجام می شوند. به هر حال پس از درمان هنگامی که ایجاد علائم چین و چروک بر روی پوست شما مجدداً شروع شد، این روش درمانی ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد (معمولاً 5 تا 6 ماه پس از خاتمه درمان قبلی انجام شده بر روی بیمار). به هر حال طول عمر تاثیرات درمانی ناشی از تزریق بوتاکس لب می تواند با تکرار آن افزایش پیدا کند. این روش درمانی نیازی به اقدامات قبل از درمان ندارد. به هر حال، بعنوان مراقبت بعد از بوتاکس از بیمار خواسته می‌شود عضلات درمان شده را به آرامی حرکت دهد و به مدت چهار ساعت به پشت دراز نکشد.

نمونه مقالات دکتر مقامی

فیلر و تزریق بوتاکس

بوتاکس و مزایای آن

بوتاکس چیست؟ بوتاکس یک نام تجاری است که در حقیقت یک شکل تصفیه شده از یک پروتئین مخدر اعصاب به نام سم بوتولینیوم است و از کلوستریدیوم بوتولینوم تهیه می شود. برای استفاده از این ماده جهت مقاصد زیبایی لازم است ماده اولیه تهیه شده با استفاده از روش های مناسب رقیق شود. اصلی ترین کاربرد تزریق بوتاکس در راستای کمک به بهبود، شادابی پوست و جوانسازی پوست افراد می باشد. برای درمان های زیبایی، بوتاکس خط اخم و خط لبخند توانسته مقبولیت عمومی خود را از طریق توانایی آن برای تصحیح خطوط ایجاد شده بر روی پیشانی، خطوط اخم، خطوط پا کلاغی اطراف چشم، لیفت ابرو و لیفت فک، گوشه های دارای افتادگی دهان، چین و چروک های صورت، و طرح لبخند گوشتی یا لثه ای پیدا کند. علاوه بر این از بوتاکس برای درمان بسیاری از مشکلات غیر زیبایی همچون جمع شدن غیر ارادی چشم، تزریق بوتاکس درمان سردرد شدید ، دیستونی گردن و نیز مشکل عرق زیاد استفاده می شود.

پزشکان کلینیک سیب سرخ علاوه بر تزریق ژل و چربی از تزریق بوتاکس با توجه به عمق چین و چروک ها و نوع پوست شما استفاده می کنند. تزریق بوتاکس نقش تعیین کننده در از بین بردن افتادگی عضلات دارد. این فرآیند باعث می شود پوست شما جوان تر و صاف تر به نظر برسد. علاوه بر این به این ترتیب می توان سفتی و گرفتگی عضلات را کاهش داد. به هر حال استفاده از بوتاکس منحصر به بهبود وضعیت عضلات صورت نیست، بلکه علاوه بر این از تزریق بوتاکس می توان برای درمان سایر مشکلات همچون عرق کردن زیاد بدن نیز استفاده کرد.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

روش درمانی تزریق بوتاکس یک انتخاب درمانی مناسب برای افرادی است که به دنبال حفظ زیبایی خود در بلند مدت هستند. این روش حتی می تواند علائم و خطوط ایجاد شده بر روی صورت به خاطر افزایش سن مثل چین و چروک و خطوط اخم و همچنین خطوط خنده برای اصلاح طرح لبخند را نیز درمان کند.

آیا روش بوتاکس یک درمان بی خطر است؟

بله، درمان لبخند لثه ای با بوتاکس در صورتی که توسط یک فرد  با تجربه انجام شود،خطرات بوتاکس بسیار ناچیز است و  این عمل کاملاً بی خطر می باشد.

آیا تزریق بوتاکس عوارض جانبی بلند مدت دارد؟

تزریق بوتاکس می تواند باعث مشاهده عوارض تزریق بوتاکس بصورت کوتاه مدت همچون سر درد، عفونت های دستگاه تنفسی، علائم شبیه سرما خوردگی، افتادگی پلک چشم، حالت تهوع و سایر موارد مانند آن در فرد بیمار شود. به هر حال همه عوارض تزریق بوتاکس معمولاً موقت هستند و به خودی خود بدون نیاز به درمان خاص رفع می شوند. به این ترتیب می توان این روش درمانی را ایمن دانست. تا کنون هیچگونه عوارض بوتاکس بلند مدت در ارتباط با استفاده از این روش گزارش نشده است. در حقیقت از تزریق بوتاکس برای رفع مشکلات دیگر همچون ترشحات مخاطی، عرق کردن زیاد، درد ناشی از جراحت های صورت، میگرن، لکنت زبان، بالا بردن ابرو و پرش پلک نیز استفاده می شود. ابرو شیطونی یکی دیگر از عوارض بوتاکس پیشانی و ابرو است. برخی بیماران پس از تزریق نوعی از سم بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، زئومین و …) متوجه می‌شوند که دم ابروهایشان بیش از حد بالا رفته است و به اصطلاح ابروی شیطونی پیدا کرده‌اند. علت بالا رفتن بیش از حد ابروها، تزریق غیریکنواخت بوتاکس بین دو ابرو یا سهل‌انگاری در درمان مناسب کنار ابرو است. عوارض بوتاکس در صورتی که توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام شود، بسیار ناچیز است. هر چند تزریق بوتاکس، درمانی است که هدف آن ایجاد رضایت افراد از خودشان و ظاهرشان می‌باشد، در برخی موارد، درست عکس این نتیجه حاصل می‌شود و ممکن است بوتاکس در برخی افراد عوارضی ایجاد نماید. این اثرات جانبی می‌تواند شامل عوارض خفیفی مانند کبودی محل تزریق و حالت تهوع و حتی شل شدن عضلات، مشکل در دید و غیره باشد. حتی برخی بیماران به عوارض بوتاکس حساسیت نشان می‌دهند، در حدی که دچار مشکلات تنفسی و حتی مرگ می‌شوند.

چه نواحی مشخصی از بدن انسان را می توان با استفاده از این روش درمان کرد؟

برای اهداف زیبایی، می توان از تزریق بوتاکس پیشانی برای اصلاح وضعیت عضلات پیشانی، خطوط اخم بین ابروها، خطوط خرگوشی روی بینی، خطوط پا کلاغی اطراف چشم، لیفت ابرو، لیفت فک، رفع افتادگی ایجاد شده در اطراف دهان و نیز درمان لبخند لثه ای استفاده کرد.

امکان استفاده از بوتاکس برای درمان مشکل تعریق بیش از حد زیر بغل وجود دارد؟

بله، دوز بالای بوتاکس می تواند برای درمان مشکل تعریق زیاد ناحیه زیر بغل مفید باشد و نتایج آن در حدود 9 ماه تا یک سال دوام و ماندگاری دارد. به هر حال ماندگاری بوتاکس زیر بغل بستگی به مقدار بوتاکس تزریق شده به فرد بیمار دارد. معمولاً برای درمان موثر با ماندگاری بالای نتایج تزریق 100 واحد بوتاکس به افراد توصیه می شود.

برای تزریق بوتاکس زیر بغل جهت درمان تعریق زیاد باید حداقل 18 سال داشته باشید. این روش درمانی آخرین مرحله درمان برای تعریق شدید زیر بغل است. شما باید ابتدا روش‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از لباس‌های ضد عرق و مصرف داروهای ضد تعریق را به کار ببندید. کاربرد بوتاکس زیر بغل فقط برای موارد تعریق شدید زیر بغل که با درمان‌های موضعی دیگر بهبود نیافته‌اند استفاده می‌شود. افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها یا افرادی که برخی داروهای خاص را مصرف می‌کنند نباید از بوتاکس برای درمان تعریق شدید استفاده کنند. در صورتی که اخیراً دچار اختلالات بلع، اختلالات گفتاری یا تنفسی بوده‌اید تقبل قیمت تزریق بوتاکس برای شما زیانبار است .

آیا مردان می توانند از روش درمانی تزریق بوتاکس استفاده کنند؟

بله، چرا که نه! چه کسی تمایل به زیبا بودن ندارد؟ در دنیای امروز با ایجاد آگاهی عمومی، بسیاری از مردان نیز از این روش درمانی برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود استفاده می کنند.

سن مناسب برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

سن مناسب برای تزریق بوتاکس زمانی است که اولین چین و چروک های پوست خط خنده در آینه مشاهده می شود! تزریق بوتاکس می تواند بهترین نتایج را برای درمان چین و چروک های دینامیک یا فعال پوست داشته باشد. برای مثال در این رابطه می توان از چین و چروک های ایجاد شده بر روی صورت در هنگام نشان دادن احساس یا بروز حالت های رفتاری مثل خندیدن و گریه کردن نام برد. در حقیقت این نوع چین و چروک های صورت در سایر مواقع قابل مشاهده نیستند. معمولاً محو شدن چین و چروک های روی پوست صورت با گذشته 30 ثانیه از پایان درمان بوتاکس لب شروع می شوند.

تعداد جلسات درمانی در این روش نیاز است؟

پس از درمان اولیه بوتاکس دور چشم ، معمولاً در صورت نیاز یک جلسه درمانی مجدد پس از 10 روز برای بیمار برگذار می شود. نتایج این درمان برای 5 تا 6 ماه بعد یا هر زمان دیگر طبق نظر پزشک شما دوام و ماندگاری است. در صورتی که شما بخواهید نتایج این درمان پس از دوره شش ماه نیز باقی بماند، لازم است این جلسات درمانی مجدداً تکرار شود تا به این ترتیب بتوان نتایج درمانی بوتاکس دور چشم را برای بلند مدت حفظ کرد.

آیا بوتاکس می تواند تمام خطوط صورت و چین و چروک پوست را از بین ببرد؟

اثرات بوتاکس فقط برای رفع چین و چروک های دینامیک یا فعال موثر است. به این ترتیب این روش درمانی تاثیر کمتری بر چین و چروک های استاتیک یا غیر فعال دارد و بهتر است برای درمان این نوع خاص از چین و چروک ها از تزریق سایر پر کننده های پوستی استفاده شود.

هزینه و قیمت

هزینه و قیمت تزریق بوتاکس درمان بستگی به تعداد تزریق های مورد نیاز بیمار دارد. تعداد واحدهای تزریق مورد نیاز شما بطور معمول با توجه به میزان فعال بودن عضلات تعیین می شود. توجه داشته باشید که هزینه تزریق بوتاکس از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است و عامل های مختلف بر روی قیمت بوتاکس تاثیر دارند. بهترین راه برای تعیین هزینه تزریق بوتاکس در ناحیه مورد نظر شما صحبت کردن با یک پزشک می باشد.

tamas++-new